Umeå Energis satsning på ett hållbart energiutnyttjande fortsätter med stöd av den öppna IoT-plattformen Connective

Indentives IoT-plattform Connective är basen i den lokala tjänsten Energikollen som har utvecklats av Indentive på uppdrag av Umeå Energi.  Nu kompletteras Energikollen med spelmoment (gamification) för att stimulera hushållen till ett hållbart energiutnyttjande.  Beställningen är värd ca 400 000 kronor.

Indentive tecknar partneravtal med Artificial Solutions

Indentive inleder samarbete med Artificial Solutions, en av världens ledande aktörer inom AI konversation, en form av artificiell intelligens som möjliggör kommunikation med applikationer, webbplatser och andra enheter via naturligt språk i form av röst-, text-, berörings- och/eller gestinmatning. I och med samarbetet med Artificial Solutions kompletterar Indentive sin plattform och sitt erbjudande till marknaden.

Ytterligare sex stadsnät har tecknat avtal med Kalejdo Bredband baserat på Indentives öppna IoT- plattform Connective

Kalejdo Bredband AB har tecknat avtal med samtliga stadsnät i serviceorganisationen Mittnät. Det innebär att, förutom Karlstad El- och Stadsnät som tidigare tecknat avtal, stadsnäten i Arvika, Forshaga, Hammarö, Munkfors, Åmål  och Vansbro tecknat avtal. Avtalet har framförhandlats av Mittnät AB, som verkar som serviceorganisation för sju stadsnät i Värmland, Dalsland och Dalarna.

Connective blir grunden för Umeå Energis satsning på ett hållbart energiutnyttjande

Indentives IoT-plattform Connective blir basen i den lokala tjänsten Energikollen som utvecklas av Indentive på uppdrag av Umeå Energi.  Tjänsten kommer att lanseras under hösten och bli tillgänglig för Umeå Energis 55 000 kunder. Beställningen är värda ca 450 000 kronor. Energikollen kompletterar Umeås befintliga erbjudande Smart Start.

Indentive ABs kvartalsrapport, april – juni 2018

FINANSIELLA KOMMENTARER APRIL - JUNI, KONCERNEN • Nettoomsättningen uppgick till 4 251 TSEK (4 690) • Resultat efter finansnetto uppgick till -6 322 TSEK (-2 965) • Resultat per aktie uppgick till -0,99 SEK (-23,49) • Aktiverat arbete för egen räkning uppgick till 1 760 TSEK (3 197) • Kassaflöde från den löpande verksamheten uppgick till…