Artificial Solutions och Indentive offentliggör omvänt förvärv av Indentive för notering på Nasdaq First North

Linköping och Stockholm, 28 januari 2019 – Artificial Solutions Holding ASH AB (”Artificial Solutions”) och Indentive AB (Nasdaq First North: INDEN B) (”Indentive”) meddelade i dag gemensamt att Indentive har ingått ett avtal om att förvärva aktierna i Artificial Solutions genom en apportemission (”Transaktionen”), innebärande en ny enhet, Artificial Solutions International AB, med första dag…

Indentive och Kalejdo utvidgar och förlänger samarbetet

Indentive AB har från Kalejdo Bredband AB erhållit en ny order för 2019 på utvecklingstjänster avseende både Connective IoT och Connective TV. Ordervärdet uppgår till ca 2,1 miljoner kronor.

Indentive ingår partnerskap med Peltarion

Indentive inleder samarbete med Peltarion, en ledande aktör inom operationell AI, vilket ytterligare stärker och breddar Indentives erbjudande inom artificiell intelligens. Med den plattform och expertis Peltarion har ger det Indentive ytterligare möjlighet att med Connectives data och AI skapa ytterligare mervärde för användaren, tjänsteleverantören och operatören.

KALLELSE TILL EXTRA BOLAGSSTÄMMA I INDENTIVE AB

Aktieägarna i Indentive AB, org.nr 556840-2076 ("Bolaget"), kallas härmed till extra bolagsstämma måndagen den 28 januari 2019, klockan 11.00 i Bolagets lokaler på Teknikringen 4C i Linköping.

Umeå Energi utvecklar tjänst för styrning av fjärrvärme baserad på IoT-plattformen Connective

Indentive har erhållit beställning av Umeå Energi för att integrera Ngenic Tune i IoT-plattformen Connective. Beställningen är värd ca 300 000 kronor.