Björn Persson ny styrelseordförande i Indentive AB

Björn Persson har valts till ny styrelseordförande i Indentive AB. Han har tidigare varit styrelseledamot i bolaget.

Beslut vid Indentive ABs extra bolagsstämma

Vid Indentive ABs extra bolagsstämma den 26 april 2018 gav stämman styrelsen bemyndigande att besluta om nyemission med företrädesrätt för bolagets aktieägare. Stämman gav även bemyndigande för styrelsen att besluta om nyemission utan företrädesrätt för bolagets aktieägare, enligt styrelsens förslag.

Kommuniké från Indentive ABs årsstämma 2018

Indentive ABs årsstämma 2018 beslutade om omval av styrelseledamöterna Mattias Andersson, Jan Johansson, Gunnar Jardelöv och Björn Persson. Som styrelsens ordförande valdes Björn Persson. Tidigare styrelseordförande Mikael Hult samt styrelseledamoten Peter Bräck lämnar styrelsen.

Indentives IoT-plattform Connective testas av slutkunder i Varberg

Indentives IoT-plattform Connective testas av ett 40-tal slutkunder genom Varberg Energis öppna stadsnät net@seaside. I pilotprojektet testas plattformen och dess stöd för rörelsesensor, magnetkontakt, smart väggkontakt, trygghetslarm, vattendetektor och rökdetektor. Testet är ett steg i den kvalitetssäkring som görs innan en ny tjänst eller produkt lanseras i den skarpa produktionsmiljön.

Kalejdo Bredband har tecknat avtal med Karlstads El- och Stadsnät baserat på Indentives öppna IoT-plattform Connective

Kalejdo Bredband AB har tecknat avtal med Karlstads El- och Stadsnät AB avseende Sakernas Stadsnät, den öppna tjänsteplattformen för IoT-tjänster som baseras på Indentives IoT-plattform Connective. Avtalet har framförhandlats av Mittnät AB, som verkar som serviceorganisation för Karlstads stadsnät och sex andra stadsnät i Värmland och Dalarna.