Stadsnätsbolaget bygger tjänster baserade på IoT-plattformen Connective för att förbättra den digitala upplevelsen för sina kunder

Indentives IoT-plattform Connective blir basen i Stadsnätsbolagets satsning på IoT-tjänster för sina kunder, en viktig del i bolagets koncept Digital Stad.  Tjänsterna kommer att bli en del av standardpaketet för Stadsnätsbolagets alla nya fiberkunder. Utvecklingsprojektet är värt ca 1 miljon kronor. Efter lansering beräknas värdet vara minst 4,5 miljoner kronor de två första åren.

Den öppna IoT-plattformen Connective byggs ut för fastighets­övervakning

Indentive ska på uppdrag av Umeå Energi utveckla ett nytt stöd för fastighetsövervakning. Den nya tjänsten som är baserad på IoT-plattformen Connective kommer göra det möjligt för fastighetsbolag och bostadsrättsföreningar att övervaka en eller flera fastigheter exempelvis genom att visa energi­konsumtion, temperatur och vattenläckage för fastigheterna.  Funktionen ska även hantera inbrottslarm och brandlarm.  Beställningen omfattar…

Umeå Energis satsning på ett hållbart energiutnyttjande fortsätter med stöd av den öppna IoT-plattformen Connective

Indentives IoT-plattform Connective är basen i den lokala tjänsten Energikollen som har utvecklats av Indentive på uppdrag av Umeå Energi.  Nu kompletteras Energikollen med spelmoment (gamification) för att stimulera hushållen till ett hållbart energiutnyttjande.  Beställningen är värd ca 400 000 kronor.

Ytterligare sex stadsnät har tecknat avtal med Kalejdo Bredband baserat på Indentives öppna IoT- plattform Connective

Kalejdo Bredband AB har tecknat avtal med samtliga stadsnät i serviceorganisationen Mittnät. Det innebär att, förutom Karlstad El- och Stadsnät som tidigare tecknat avtal, stadsnäten i Arvika, Forshaga, Hammarö, Munkfors, Åmål  och Vansbro tecknat avtal. Avtalet har framförhandlats av Mittnät AB, som verkar som serviceorganisation för sju stadsnät i Värmland, Dalsland och Dalarna.

Connective blir grunden för Umeå Energis satsning på ett hållbart energiutnyttjande

Indentives IoT-plattform Connective blir basen i den lokala tjänsten Energikollen som utvecklas av Indentive på uppdrag av Umeå Energi.  Tjänsten kommer att lanseras under hösten och bli tillgänglig för Umeå Energis 55 000 kunder. Beställningen är värda ca 450 000 kronor. Energikollen kompletterar Umeås befintliga erbjudande Smart Start.